onsdag 2. mars 2011

Spare strøm del 8 - billigste kraftleverandører

Gnierguiden har vært i en lang vinterdvale, men "strømsjokket" har fått oss til å komme opp av dvalen! Har tenkte at jeg har hatt en billig leverandør, men nærmere undersøkelse viser at det finnes billigere! Jeg byttet i kveld til Gudbrandsdal Energi som bare tar 0,47 øre i påslag på spotprisen!

Min eksisterende leverandør, Norgesenergi tar 1,49 øre i påslag. Her er det ingen vits å betale dette påslaget når det finnes billigere. Med 14000 kwh sparer jeg bare 140 kroner på årsbasis, men penger spart er penger spart!

For deg som har et høyere forbruk i året og har en dyrere leverandør enn Norgesenergi, kan det være mer å spare.

Det er selvsagt enda mer å spare på å kutte forbruket, men dette er en svært enkelt måte å spare noen hundrelapper på.

Sjekk selv hva som er din billigste leverandør på Konkurransetilsynets sider.

1 kommentar:

  1. Bra tips! Jeg har faktisk Norgesenergi selv, nettopp byttet fra Total Energi. Jeg var inne på en kalkulator og vurderte også Gudbrandsdal Energi. Tør jeg spørre om disse også har etterskuddsfakturering totalt? Jeg reagerte på regningen fra Norgesenergi da jeg ble avkrevd både faktisk forbruk for ca.6 uker og a-konto for januar t.o.m.mars. Dobbelt opp. Jeg ville da ha kun etterskuddsfakturering utfra det jeg leser av rundt månedsskiftet mars/april. Dette gikk de med på. Altså, hvordan er dette i Gudbrandsdal energi? FBI tok opp temaet forskuddsbetaling og konkurs. Hvis et firma går konkurs kan man risikere å måtte betale strømmen to ganger. Derfor denne tryggheten med ingen a-konto-betaling. Norgesenergi er vel ganske store men Gudbrandsdal Energi høres ut som et lite kraftselskap. Har du sjekket litt rundt dette?

    SvarSlett